Proiecte:
Un viitor mai sigur
Programul de finanţare: Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013, Axa 5, DMI 5.1
Beneficiar: AJOFM Constanţa
Rolul CCINA în proiect: partener
Perioada de implementare: 2010 - 2012
Obiectivul general al proiectului l-a constituit facilitarea accesului pe piaţa muncii a şomerilor de lungă durată, a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă, a şomerilor peste 45 ani cât şi a şomerilor tineri. Proiectul şi-a propus apropierea de beneficiari a serviciilor integrate de informare şi consiliere profesională, mediere a muncii, calificarea sau recalificarea în domenii cerute pe piaţa locală, în vederea reintegrării pe piaţa forţei de muncă, contribuind prin acestea la atragerea cât mai multor persoane pe piaţa muncii şi implicit la reducerea şomajului.
Obiective specifice
- Asistenţă în planificarea carierei şi căutarea unui loc de muncă, astfel încât să determine persoanele din grupul ţintă să-şi dezvolte abilităţile şi încrederea în sine, să se autoevalueze în vederea orientării profesionale
- Participarea la programele de formare profesională, ca rezultat al activitatăţii de informare şi consiliere profesională
- Furnizarea serviciilor de mediere persoanelor aparţinând grupului ţintă
Grupul ţintă
Grupul ţintă a fost format din 258 persoane: persoane în cautarea unui loc de muncă, persoane inactive, şomeri, şomeri de lungă durată, şomeri peste 45 de ani, şomeri tineri şi şomeri de lungă durată tineri.
Activităţile proiectului
- Recrutarea, selecţia şi înscrierea grupurilor ţintă
- Informare şi consiliere profesională
- Formare profesională (instalator tehnico-sanitar şi gaze; operator introducere, validare şi prelucrare date; inspector Resurse Umane; manager în activitatea de turism)
- Medierea muncii
Datorită specificului local al pieţei muncii, caracterizat de creştere semnificativă a cererii de forţă de muncă în sezonul estival, pentru a se atinge scopul final al proiectului - încadrarea în muncă a persoanelor fără loc de muncă, CCINA Constanţa a organizat cursul de perfecţionare "manager în activitatea de turism" în perioada noiembrie 2011 – aprilie 2013.
Acest program de formare a avut un număr de 720 ore (din care 180 ore teorie şi 540 ore instruire practică), şi au participat un număr de 25 cursanţi. Toate persoanele participante au absolvit acest curs şi, în termen de 6 luni de finalizarea programului de formare s-au încadrat în muncă 32% dintre absolvenţi.